ابر ترکیبی چیست؟

ابر ترکیبی چیست؟

 

 

ابر ترکیبی از ابر عمومی و ابر خصوصی تشکیل شده است. ابر هیبریدی یک محیط محاسباتی، ذخیره سازی و خدماتی متشکل از زیرساخت‌های داخلی، سرویس‌های ابری خصوصی و یک ابر عمومی است.


مانند خدمات وب آمازون (AWS) یا Microsoft Azure، و به هماهنگی بین سیستم عامل‌های مختلف اشاره دارد. 


استفاده از ترکیبی از ابرهای عمومی، محاسبات داخلی و ابرهای خصوصی به معنای داشتن زیرساخت ابر ترکیبی است.
 


تعریف ابر ترکیبی


ابر ترکیبی یک محیط محاسباتی است که ترکیبی از یک مرکز داده داخلی (ابر خصوصی) با یک ابر عمومی، است که اجازه می‌دهد داده‌ها و برنامه‌ها بین آن‌ها به اشتراک گذاشته شود. برخی از افراد ابر هیبریدی را برای پیکربندی‌های "چند ابر" تعریف می‌کنند که در آن یک سازمان از بیش از یک ابر عمومی علاوه بر مرکز داده داخلی خود استفاده می‌کند.

 


ابرهای ترکیبی چگونه کار می کنند؟


نحوه کار ابرهای عمومی و ابرهای خصوصی به عنوان بخشی از یک ابر ترکیبی است.


یک شبکه محلی‌(LAN) ، شبکه گسترده‌(WAN) ، شبکه خصوصی مجازی (VPN) و / یا رابط های برنامه نویسی برنامه (API) چندین کامپیوتر را بهم متصل می‌کند.


نرم افزار، مدیریت این منابع را به محیط‌هایی که برنامه‌ها می‌توانند اجرا شوند، اختصاص می‌دهد، سپس با کمک یک سرویس احراز هویت، در صورت تقاضا ارائه می‌شوند.


ابرهای جداگانه وقتی ترکیبی می‌شوند که این محیط‌ها تا حد ممکن به طور یکپارچه به هم متصل شوند.


این ارتباط متقابل تنها روش کار ابرهای ترکیبی است و به همین دلیل ابرهای ترکیبی پایه و اساس محاسبات لبه‌ای هستند. 


این ارتباط متقابل نحوه بارگذاری کار‌، مدیریت یکپارچه و تنظیمات فرآیند است. اینکه این اتصالات به خوبی توسعه یافته اند تأثیر مستقیمی بر عملکرد ابر هیبریدی شما دارد.

 

 

 

بیشتر بخوانید: نرم افزار ابری چیست؟

 

 

چرا باید از ابر ترکیبی استفاده کرد؟


همیشه ابر عمومی پاسخگوی کسب‌و‌کار شما نیست، به همین دلیل بسیاری از شرکت های آینده نگر ترکیبی از خدمات ابری را انتخاب می‌کنند. ابرهای هیبریدی مزایای ابرهای عمومی و خصوصی را به همراه دارند و از معماری موجود در یک مرکز داده بهره می‌برند.

رویکرد ترکیبی به برنامه‌ها و کامپوننت‌های آن اجازه می‌دهد تا در مرزها (موقعیت مکانی)‌، بین نمونه‌های ابر و حتی بین معماری (مثلاً سنتی در مقابل مدرن دیجیتال) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همان سطح توزیع، انعطاف‌پذیری و دسترسی نیز برای داده‌ها لازم است. خواه در حال کار با حجم کمی از داده یا مجموعه‌ای از داده‌ها باشید، در دنیای دیجیتال پویا، باید برای پاسخ به نیازهای در حال توسعه برنامه‌ریزی کنید. 

 

 

چرا باید از ابر ترکیبی استفاده کرد؟ ابر ترکیبی

 

مزایای ابر ترکیبی

 

  • انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

ترکیب ابر عمومی و خصوصی این امکان را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند که از هر دو محیط بهره مند شوند. شما می‌توانید منابع را به فضای ذخیره‌سازی ابری خصوصی یا عمومی بسته به مکان، زمان و نحوه نیاز خود اختصاص دهید و با تغییر نیاز کسب و کار خود، منابع را به راحتی کم و زیاد کنید.

  • امنیت

امنیت همچنان یک چالش مداوم برای مشاغل در ابرهای عمومی است. در مقایسه با ابر عمومی، یک ابر هیبریدی سطح بالاتری از امنیت را ارائه می‌دهد، زیرا مشاغل بر داده‌های مهم خود کنترل دارند. با استفاده از این راه حل ابری، می توانید تصمیم بگیرید که کدام برنامه و خدمات می‌توانند در ابر عمومی باقی بمانند و کدام یک باید خصوصی باشند.

  • کاهش هزینه

کاهش هزینه‌ها یکی از بزرگترین مزایای ابر هیبریدی است. این گزینه استقرار ابر به دلیل توانایی استفاده سریع و مقیاس‌بندی از داده‌ها و برنامه‌ها در هر زمان که نیاز باشد، بسیار مقرون به صرفه است. 

از این طریق فقط در صورت نیاز به منابع اضافی احتیاج خواهید داشت و هزینه پرداخت می‌کنید. استفاده‌کنندگان از ابر هیبریدی می‌توانند با توجه به نیاز خود و با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی جهت امنیت بیشتر، داده‌های حساس و مهم خود در یک ابر خصوصی قرار دهند و هزینه‌های نگهداری را متعادل کنند.

 

جمع‌بندی:


ابر ترکیبی غالبا برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که به دنبال امنیت بهتر برای داده های داده های خود هستند مناسب است.


امنیت، مقیاس پذیری، انعطاف پذیری و کاهش هزینه‌ها از ویژگی‌های بارز آن است. اگر صاحب چندین شرکت (هلدینگ) و یا دارای سازمانی بزرگ با حجم داده‌های زیاد و مهم هستید ابر هیبریدی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.
 

 

منابع:  redhat.com

         netapp.com

     colohouse.com