حسابداری آنلاین چیست؟

حسابداری انلاین چیست؟

 

تعریف حسابداری آنلاین


حسابداری آنلاین از فن‌آوری اینترنتی مانند مرورگر وب و تلفن هوشمند شما برای انجام عملکردهای حسابداری تجاری استفاده می‌کند. این نرم افزار جایگزین نرم افزارهای سنتی، یا سیستم‌های حسابداری دستی مبتنی بر کاغذ می‌باشد.

 

 

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین 


نرم ‌افزار حسابداری آنلاین که به آن نرم افزار ابری نیز گفته می‌شود، در قالب وب سایت و تحت وب به کاربران ارائه می‌شود. با استفاده از نرم افزار آنلاین می‌توانید کلیه امور مالی و حسابداری خود را در هر زمان و مکانی مدیریت کنید.

 

 

مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین:

 

 

دسترسی به منابع مالی در هر لحظه


حسابداری آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا هر لحظه کسب و کار خود را بررسی کنید. شما می‌توانید موجودی حساب‌های بانکی و کارت‌های خود را چک کرده و از گردش حساب خود اطلاع پیدا کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا به سرعت تصمیم‌گیری کنید.

 


عدم بروزرسانی نرم افزار


حسابداری آنلاین به دلیل اینکه بر بستر مرورگر قرار دارد، همیشه به روز است. به این معنی که برای نسخه‌های بعدی لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و تمام به روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های نرم افزار به صورت خودکار انجام می‌شود. تمامی به روزرسانی‌های جداول مالیاتی، گزارش حقوق و دستمزد و تغییرات درآمد به طور خودکار اتفاق می‌افتد.

 

 

فیدهای بانکی


کلیه داده‌های معاملات شما به صورت خودکار به حسابداری آنلاین در می‌آید، بنابراین می‌توانید کلیه پرداختی‌ها را با فاکتورها یا خریدهای معاملاتی که انجام داده‌اید با نرم افزار خیلی سریع مطابقت دهید. 

 

 

مقیاس‌پذیری


کارمندانی که در خانه، خارج از کشور یا دفاتر مختلف کار می‌کنند همه می توانند به یک پرونده حسابداری دسترسی داشته باشند. برای حفظ حریم خصوصی می‌توانید میزان دسترسی هر شخص را کنترل کنید.

با جلوگیری از راه‌حل‌های پیچیده و گران می‌توانید به وسیله‌ی حسابداری آنلاین کسب و کار خود را مدیریت کنید.

 

 

مقیاس پذیری حسابداری آنلاین

 

جمع آوری خودکار بدهی‌ها


تماس‌های تلفنی و تعداد مشتریانی که بعد از مدت طولانی به شما پول می‌دهند را به حداقل برسانید. حسابداری آنلاین، بدهی‌ها را به طور خودکار جمع آوری می‌کند و باعث بهبود گردش پول می‌شود. این امر باعث از بین رفتن ناراحتی و بی‌قراری شما و مشتریان در هنگام پیگیری بدهی‌ها می‌شود.

 

 

جمع آوری داده‌ها به صورت متمرکز


در نرم افزار قدیمی صاحبان مشاغل اغلب بیش از یک پرونده داده داشتند و اغلب افراد پرونده‌ها را به اشتباه به‌روزرسانی می‌کردند. حسابداری آنلاین به این معنی است که شما فقط یک پرونده دارید که به صورت خودکار پشتیبان‌گیری و ارتقا می‌یابد.

 

 

جستجوی سریع


چند ساعت به جستجوی معاملات و اطلاعات مشتری می‌پردازید؟ ابزارهای جستجوی حسابداری آنلاین در چند ثانیه این اطلاعات را پیدا می‌کنند.

 


 فاکتورهای آنلاین 


شما می‌توانید بدون اینکه انبوهی از داده‌ها را به صورت دستی در سیستم وارد کنید، در حین کار و در صورتحساب فاکتور بگیرید و حتی می‌توانید از ورود فاکتورهای تکراری جلوگیری کنید.


برخی از مشتریان، به ویژه مشاغل آنلاین، روند فروش خود را کاملاً خودکار انجام می‌دهند. مشتریان از طریق وب سایت کالایی خریداری می‌کنند، فاکتور دریافت می‌کنند، و همه این موارد بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

 

 

حذف کاغذ و رفع مشکلات ناشی از کمبود فضا


در این روش داده‌های کاغذی حذف و با استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین اطلاعات به ابر منتقل و برای همیشه در آنجا نگه‌داری می‌شود. 

 

 

امنیت در اشتراک گذاری


شما کنترل کاملی بر کاربران و سطح دسترسی آنها در حسابداری آنلاین دارید. ممکن است بخواهید دسترسی فقط خواندنی را به یک خریدار احتمالی کسب‌و‌کار خود، یک بانکدار تقسیم کنید یا ممکن است بخواهید به حسابدار یا دفتردار خود دسترسی ویرایش کامل بدهید.

 

 

مدیریت بک آپ


حسابداری آنلاین نیاز شما به انجام پشتیبان‌گیری را برطرف می‌کند. داده‌های شما در چندین سرور تکثیر می‌شود. بنابراین نگرانی بابت نگه‌داری داده‌ها وجود ندارد.

 

 

 اتصال مستقیم به درگاه‌های پرداخت اینترنتی


حسابداری آنلاین اتصال به درگاه‌های پرداخت اینترنتی را امکان پذیر می‌کند، در واقع مشتریان شما هنگام پرداخت در سبد خرید خود، ورود اطلاعات را برای شما انجام دهند. این معاملات در نرم افزار تجارت الکترونیکی ایجاد می‌شوند و به طور خودکار برای حسابداری آنلاین ارسال و همگام سازی می‌شوند.

 

 

کاهش خطاهای احتمالی


حسابداری آنلاین مستقیماً با وب‌سایت‌ها و سایر سیستم‌های تجاری ارتباط برقرار می‌کند، داده‌های موجود در آن سیستم‌ها به طور خودکار به روز می‌شوند و احتمال بروز خطا به حداقل می‌رسد. 

 

 

جمع بندی 

 

حسابداری آنلاین در طی سال‌های گذشته کم کم جای نرم افزارهای سنتی را گرفته و به سرعت در حال گسترش است. نرم افزار ابری دارای ویژگی‌های زیادی است  که آن را از نرم افزار سنتی متمایز می‌کند. 

 

 

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.