اهمیت برنامه ریزی مالی در ابتدای سال

اهمیت برنامه ریزی مالی

 

 

برنامه‌ریزی مالی باعث می‌شود که اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین و برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ای متعادل ایجاد کنید.


برنامه‌ریزی مالی به افراد کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا در مسیر رسیدن به اهداف خود قرار دارند یا خیر و مسیر کلی موفقیت مالی را مشخص می‌کنند. 


در ادامه به بررسی دلایل اهمیت برنامه ریزی مالی می پردازیم:

 

 

 

دلایل اهمیت برنامه ریزی مالی 

 


درآمد: با برنامه ریزی می‌توان درآمد را به صورت موثرتری مدیریت کرد. مدیریت درآمد به شما کمک می‌کند تا بدانید چه مقدار پول برای هزینه‌های ماهانه و پس انداز شما نیاز دارید.


جریان نقدی: با نظارت دقیق بر الگوها و هزینه‌های خود، جریان‌های نقدی را افزایش دهید. برنامه‌ریزی مالی‌، هزینه‌های محتاطانه و بودجه‌بندی دقیق به شما کمک می‌کند تا مقدار بیشتری از پول نقد خود را نگه‌داری کنید.

 
سرمایه: افزایش جریان وجوه نقد، منجر به افزایش سرمایه می‌شود و به شما این امکان را می‎دهد که سرمایه‌گذاری‌هایی برای رفاه مالی خود در نظر بگیرید.

 

امنیت خانواده: تأمین امنیت مالی خانواده قسمت مهمی از روند برنامه‌ریزی مالی است. داشتن پوشش بیمه ای و بیمه نامه مناسب می‌تواند آرامش خاطر شما و عزیزانتان را فراهم کند.

سرمایه‌گذاری: یک برنامه مالی مناسب شرایط شخصی‌، اهداف و تحمل ریسک را در نظر می‌گیرد. برنامه مالی به عنوان یک راهنما در کمک به انتخاب انواع مناسب سرمایه‌گذاری متناسب با نیازها ، شخصیت و اهداف شما عمل می‌کند. 

 

زندگی استاندارد: پس انداز حاصل از برنامه‌ریزی خوب می‌تواند در شرایط سخت بسیار سودمند باشد. به عنوان مثال، اگر سرپرست خانواده نتواند کار کند، اعضای خانواده می‌توانند اطمینان داشته باشند که بیمه به اندازه کافی جایگزین درآمد از دست رفته است. 

 

 

 دلایل اهمیت برنامه ریزی مالی

 

 

 

درک مالی: هنگامی که اهداف مالی قابل اندازه گیری،‌ تصمیمات به موقع و نتایج بررسی ‌شود، درک مالی بهتری می‌توان به دست آورد، همچنین رویکرد کاملا جدیدی را برای بودجه‌بندی و بهبود کنترل شیوه زندگی مالی ارائه کرد.

 

دارایی ها: بسیاری از دارایی‌ها با بدهی‌های پیوست شده همراه هستند. بنابراین‌، اینجاست که ارزش واقعی یک دارایی مهم می‌شود. دانش تسویه یا لغو بدهی‌ها‌، با درک مالی شما همراه است. 

 

پس انداز: تغییرات مالی ناگهانی می‌تواند شما را از مسیر واقعی دور کند. داشتن برخی سرمایه‌گذاری ها با نقدینگی بالا لازم و ضروری است. از این سرمایه‌گذاری‌ها می توان در مواقع اضطراری یا برای اهداف آموزشی استفاده کرد.

 

مشاوره: برقراری ارتباط با یک مشاور مالی قابل اطمینان برای رسیدن به اهداف شما بسیار مهم است. وظیفه مشاور مالی ارزیابی شرایط مالی فعلی و تهیه یک برنامه جامع سفارشی برای شما است. 

 

 

 

بیشتر بخوانید:  نقش حسابدار در بودجه بندی سرمایه کسب و کارها

 

 

 

مشاور مالی چه نقشی در برنامه ‌ریزی مالی دارد؟

 


اولین قدم در تهیه برنامه مالی شما دیدار با یک مشاور است. مشاور مالی با بررسی شرایط مالی فعلی، تغییرات پیش بینی شده، اهداف آینده و ... برنامه سفارشی شما را تهیه می‌کند. 


مطالعات نشان داده است كه به طور متوسط، مشتريان با برنامه مالی 60٪ دارايی بيشتری نسبت به مشتريان بدون برنامه دارند.


بودجه، برنامه ریزی املاک و چقدر باید برای بازنشستگی پس انداز کنم؟
مبلغ بیمه عمر مورد نیاز من چقدر است؟
چه نوع سرمایه گذاری باید داشته باشم؟
آیا می توانیم خانه جدیدی تهیه کنیم؟


اکثر افراد وقت ندارند که به این سوالات مالی پاسخ دهند و نیازهای مالی خود را مدیریت کنند. یک مشاور مالی می‌تواند در مدیریت و برنامه‌ریزی مالی زندگی افراد نقش بسیار مهمی را ایفا کند. جهت مشاوره مالی می‌توانید از طریق تماس با ما با همکاران جهش تکنولوژی در تماس باشید.

 


جمع بندی 

 

پی‌بردن به اهمیت برنامه ‌ریزی مالی نکته‌ای بسیار مهم و قابل تامل است. اکثر افراد و صاحبان کسب و کار بدون برنامه‌ریزی و مشاوره مالی اقدام به فعالیت می‌کنند.


مطالعات نشان داده است كه به طور متوسط، مشتريان با برنامه مالی 60٪ دارايی بيشتری نسبت به مشتريان بدون برنامه دارند.


اگر تا کنون به فکر برنامه‌ریزی مالی و دریافت کمک از مشاور مالی برای زندگی و کسب‌و‌کار خود نبوده‌اید الان وقت آن است که از تجربه افراد حرفه‌ای همچون مشاوران مالی بهره ببرید.

 

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.

 

منبع: blueshorefinancial.com

                        forbes.com