سپر مالیاتی چیست؟

سپر مالیاتی چیست؟

 

 

سپر مالیاتی استفاده عمدی از هزینه‌های مالیات برای جبران درآمد مشمول مالیات است. هدف سپر مالیاتی به تعویق انداختن یا حذف بدهی مالیاتی است که می‌تواند مقدار قابل توجهی از مالیات یک کسب و کار یا فرد را کاهش دهد، این امر هنگامی که درآمد گزارش شده آنها بسیار بالا باشد اهمیت پیدا می‌‍کند. 

 

 

سپر مالیاتی چیست؟

 


سپر مالیاتی یک استراتژی قانونی است که "اجتناب از مالیات" نامیده می شود. در مقابل آن "فرار مالیاتی"  قرار دارد که کسر غیرقانونی عمدی، پنهان کردن یا گزارش نکردن درآمد است که پرداخت نکردن آن با مجازات‌ها و تعقیب کیفری احتمالی را به همراه دارد.

 

 

نمونه‌هایی از سپر مالیاتی

 

 

سپر مالیاتی شامل سرمایه‌گذاری ها و خریدهایی است که از مالیات کسر می‌شود. برخی از نمونه‌های معمول عبارتند از:

 

کمک‌های خیرخواهانه با محدودیت‌هایی، هم برای افراد و هم برای مشاغل  موجب کسر  مالیات می‌شود. شرکت ها می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه را با وجود برخی محدودیت‌ها انجام دهند.

 

وام مسکن یک سپر مالیاتی کلاسیک برای افراد و مشاغل است. توجه داشته باشید که مبلغ پرداخت وام مسکن قابل کسر نیست؛ این مورد شامل هزینه سود حاصل از وام  است.

 

مشاغل می‌توانند برای خرید ملک، تجهیزات، مبلمان و وسایل نقلیه و وسایل نقلیه (اما نه زمین) هزینه استهلاک بپردازند. استهلاک اساساً روشی برای توزیع هزینه خرید دارایی تجاری در طول عمر آن دارایی است.


استهلاک تسریع شده به شما امکان می دهد مقدار بیشتری از دارایی را در یکی دو سال اول استهلاک کنید و این یک نمونه عالی از سپر مالیاتی است.

 

 

بیشتر بخوانید:  آنچه باید درمورد حسابداری مالیاتی بدانید

 

 

سپر مالیاتی چگونه در مالیات صرفه جویی می کند؟

 

 

سپرمالیاتی بخشی از یک استراتژی کلی مالی است. به این صورت که به عنوان یک شخص یا کسب وکار می‌توانید خریدها و فعالیت‌هایی انجام دهید که موجب کسر مالیات شود.

 

شما می‌توانید این کار را به طور تصادفی انجام دهید، در هر زمان که بخواهید هرچه می خواهید خریداری کنید. یا می‌توانید عمداً با برنامه‌ریزی خرید برای استفاده از سپرهای مالیاتی‌، در مالیات پس انداز کنید.

 

به عنوان مثال، صاحب کسب و کار در حال تصمیم گیری در مورد اجاره یک ساختمان یا خرید آن ساختمان است. گرفتن وام برای خرید یک ساختمان باعث ایجاد سپر مالیاتی می شود.

 

 

مزایای سپر مالیاتی چیست؟

 

 

سپر مالیاتی بخشی از استراتژی کلی مالی مشاغل است. از استراتژی سپر مالیاتی می توان برای افزایش ارزش تجارت استفاده کرد، زیرا باعث کاهش بدهی مالیاتی می شود که در غیر این صورت ارزش دارایی های واحد اقتصادی را کاهش می دهد. از اثرات سپر مالیاتی باید در تمام تجزیه و تحلیل جریان‌های نقدی استفاده شود، زیرا مقدار پول نقد پرداخت شده بر مالیات تأثیرگذار نیست.

 

 

جمع بندی 

 

 

سپر مالیاتی روشی است که می تواند مقدار قابل توجهی از مالیات یک کسب و کار یا فرد را کاهش دهد. شما می توانید با انجام برخی فعالیت ها از قبیل کارهای خیر خواهانه، وام و... مالیات خود را به روش قانونی کسر نمایید.


جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه سپر مالیاتی با مشاوران ما در جهش تکنولوژی تماس بگیرید.

 

منبع: thebalancesmb.com