انواع نرم افزار حسابداری

انواع نرم افزار حسابداری

 

نرم افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را کنترل و مدیریت کنید. به طور مثال، این امکان را به شما می‌دهد که همه هزینه‌ها مانند حقوق و دستمزد، تجهیزات و درآمد مانند درآمد حاصل از فروش را در نرم افزار وارد نمایید. 


انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری در بازار موجود است، گزینه‌هایی متناسب با اندازه های مختلف کسب و کار‌، بخش‌ها‌، صنایع و حتی فرایندهای کاری.


برای موفقیت در اداره مشاغل خود و اطمینان از اینکه در مسیر درستی قرار گرفته‌اید یا خیر، به نرم افزار حسابداری نیاز دارید.

 

در ادامه به بررسی انواع نرم افزار حسابداری می‌پردازیم

 

انواع نرم افزار حسابداری عبارتند از :


•    نرم افزار حسابداری رایگان
•    نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک
•    نرم افزار حسابداری سازمانی
•    نرم افزار حسابداری آنلاین

 

نرم افزار حسابداری رایگان


نرم افزار حسابداری رایگان برای مشاغل کوچک مناسب است، ولی این نکته را باید در نظر داشته باشید که نرم افزار رایگان اغلب دارای محدودیت‌هایی است.


به عنوان مثال، تبلیغات مختل کننده یا محدودیت در دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته می تواند در کار شما مشکل ایجاد کند.

 

اگر مطمئن نیستید که از کدام نرم افزار حسابداری استفاده کنید، نرم افزار حسابداری رایگان به شما این اجازه را می‌دهد که محصولات مختلف را بدون نیاز به تعهد و خرید امتحان کنید. 


همچنین به شما کمک می‌کند تا با ویژگی‌های مختلف نرم افزارها آشنا شوید و ایده بهتری از نوع محصول مورد نیاز خود داشته باشید.

 


نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک

 


 نرم‌افزار حسابداری مشاغل کوچک معمولاً کلیه ویژگی‌های اساسی حسابداری مانند صورتحساب، حقوق و دستمزد، گزارشات و موارد دیگر را فراهم می‌کند. 


این نرم افزارها معمولاً برنامه‌های ساده‌ای هستند، استفاده از آنها راحت است و از طریق اینترنت در دسترس هستند. 


 این نرم افزارها ممکن است امکانات طبقه‌بندی شده مختلفی داشته باشند که با دریافت  هزینه‌های اضافی آن‌ها را به نرم افزار شما اضافه نمایند.


برخی از نرم افزارهای حسابداری مشاغل کوچک به شما این امکان را می‌دهند که آنها را با سایر خدمات مورد استفاده شغلی خود، به عنوان مثال پرداخت آنلاین و ... ادغام کنید.

 

همچنین امکان ایجاد توابع یا ماژول‌های سفارشی متناسب با نیازهای خاص کسب و کارتان را به شما پیشنهاد بدهند. 


 

نرم افزار حسابداری سازمانی

 

نرم افزار حسابداری سازمانی نرم افزارهایی هستند که به سازمان‌ها اجازه می دهند معاملات مالی و داده‌های حاصل از آنها را ردیابی کند.


این نوع نرم افزارها معمولاً گران‌تر و همه ابزارها و گزارش های استاندارد مالی و همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌ها و توابع را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال: 

 

•    فروش
•    خرید
•    زنجیره تأمین
•    کنترل موجودی کالا
•    مدیریت ارتباط با مشتری
•    هوش تجاری از طریق تجزیه و تحلیل و داشبورد

 

نرم افزارهای در سطح سازمانی معمولاً دارای ماژول‌های خاص آن صنعت هستند، و به دلیل ویژگی‌های پیشرفته قیمت بالاتری دارند، بنابراین تا زمانی که عملیات پیچیده‌ای انجام ندهید و یا نیازهای تجاری خاصی نداشته باشید، سرمایه گذاری در چنین نرم افزاری منطقی نیست.

 

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

 

انواع نرم افزار حسابداری چه رایگان و پولی، ممکن است بصورت آنلاین در سرورهای از راه دور در فضای ابری میزبانی شوند.

 

نرم افزار حسابداری آنلاین معمولاً انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند. شما را از نصب و نگهداری نرم افزار در محل خود رها می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که از راه دور یا حتی هنگامی که در مسافرت هستید به داده‌ها و خدمات خود دسترسی پیدا کنید. 


جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر برای تهیه نرم افزار حسابداری آنلاین می‌توانید با کارشناسان ما در جهش تکنولوژی تماس بگیرید.

 

جمع بندی 

 

انواع نرم افزار حسابداری در کسب و کارها کارآمد و قابل استفاده است. شما با توجه به اندازه و نوع کسب وکاری که دارید می توانید نرم افزار حسابداری خود را انتخاب و کسب و کارتان را کنترل و مدیریت کنید.

انتخاب راه‌حلی متناسب با نیازهای کاری شما بسیار مهم است. اگر به ویژگی‌های اضافی نیازی ندارید از پرداخت آنها خودداری کنید و در صورت امکان ابتدا نسخه‌های آزمایشی را بررسی کنید تا مطمئن شوید این نرم افزار انتظارات شما را برآورده می‌کند.

 

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.

 

منبع: nibusinessinfo.co.uk