مزایای نرم افزار ابری چیست؟

 

 مزایای نرم افزار ابری چیست

 

 

از مزایای نرم افزار ابری می‌توان به کارآمدی و انعطاف پذیری با هر کسب و کار اشاره کرد. نرم افزار ابری این امکان را برای شما فراهم می‎‌کند که یک دفتر کار مجازی ایجاد و در هر مکان و زمانی به کسب و کار خود دسترسی داشته باشید. آیا این عالی نیست؟ 

 

جا‌لب است که بدانید در واقع، اکثر مردم از انواع خدمات نرم افزار ابری (رایانش ابری) بدون اینکه بدانند، استفاده می‌کنند. Gmail  Google Drive ، TurboTax و حتی فیس بوک و اینستاگرام همه از برنامه‌های مبتنی بر cloud هستند. 

 

برای همه این سرویس‌ها، کاربران اطلاعات شخصی خود را به یک سرور میزبان ابری ارسال می‌‌کنند که اطلاعات را برای دسترسی بعدی ذخیره می‌کند. 

 

به همان اندازه که این برنامه‌ها برای استفاده شخصی مفید هستند، برای کسب و کارها نیز ارزش بالایی دارند. 

 

کسب و کارهایی که نیاز به دسترسی به مقادیر زیادی از داده‌ها از طریق اتصال شبکه ایمن و آنلاین دارند، به راحتی می‌توانند از نرم افزار ابری استفاده کنند.

 

 در این مقاله با مزایای نرم افزار ابری بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

کاهش هزینه های IT


نرم افزار ابری (رایانش ابری) هزینه مدیریت و نگهداری سیستم های IT شما را کاهش می‌دهد. به جای خرید سیستم‌ها و تجهیزات گران قیمت برای تجارت خود، می‌توانید با استفاده از خدماتی که رایانش ابری ارائه می‌دهد هزینه‌های خود را کاهش دهید. همچنین می‌توانید هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهید زیرا:

 

  • هزینه ارتقا system سیستم، سخت افزار و نرم افزار جدید کاهش می‌یابد.
  • دیگر نیازی به پرداخت دستمزد برای کارمندان متخصص ندارید.
  • هزینه‌های مصرف انرژی شما کاهش می‌یابد.
  • با تاخیرهای زمانی کمتری مواجه می‌شوید

 

 

مزایای نرم افزار ابری، ویژگی های رایانش ابری

 

 

 

مقیاس پذیری


هنگامی که در کسب و کارتان نیاز به گسترش فضای ذخیره سازی داده، بالابردن راندمان و عملکرد در کار داشته باشید، به جای خرید و نصب تجهیزات گران قیمت، می‌ توانید از خدمات نرم افزار ابری بهره ببرید.
یکی دیگر از مزایای نرم افزار ابری این است که در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود تا شما بتوانید کار خود را با سرعت و انعطاف بیشتری انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: نرم افزار ابری چیست؟

 

تداوم کسب و کار


محافظت از داده‌ها و سیستم‌ها بخش مهمی در برنامه‌ریزی برای تداوم کسب و کار است. فرض کنید که یک فاجعه طبیعی مانند: قطع برق یا بحران دیگری را تجربه کنید چه اتفاقی برای اطلاعات شما می‌افتد؟
با ذخیره داده‌ها در فضای ابری، می‌توانید از بابت پشتیبان‌گیری و محافظت داده‌ها در مکانی امن و ایمن اطمینان خاطر حاصل ‌کنید. 
دسترسی سریع به داده‌هایتان این امکان را به شما می‌دهد که طبق معمول به کسب و کار خود بپردازید و درعین حال مشکلات ناشی از خرابی و کاهش بهره‌وری را به حداقل برسانید.

 

بهبود همکاری


همکاری در یک فضای ابری به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد تا خارج از روش های سنتی راحت‌تر با همکاران خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را  با آن‌ها به اشتراک بگذارید. 
به طور مثال اگر در حال کار بر روی یک پروژه در مکان‌های مختلف هستید، می توانید از رایانش ابری برای دسترسی کارمندان، پیمانکاران و اشخاص ثالث به پروژه استفاده کنید.
از مزایای نرم افزار ابری این است که می‌توانید یک مدل از محاسبات ابری را انتخاب کنید و سوابق خود را با مشاوران‌تان به آسانی به اشتراک بگذارید. (به عنوان مثال یک روش سریع و مطمئن برای به اشتراک گذاشتن سوابق حسابداری با حسابدار یا مشاور مالی خود).

 

 

انعطاف پذیری در شیوه‌های کار

 

نرم افزار ابری به کارمندان این امکان را می‌دهد تا در عملکردهای کاری خود انعطاف بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، شما توانایی دسترسی به داده‌ها از خانه‌، در تعطیلات، یا از طریق رفت و آمد به محل کار و یا از محل کار به خانه را دارید (به شرط داشتن اتصال به اینترنت). اگر در خارج از سایت به اطلاعات خود نیاز دارید، می توانید سریع و راحت به دفتر مجازی خود متصل شوید.

 

 

 

به روز رسانی نرم افزار ابری، مزایای نرم افزار ابری

 

 

 

به روزرسانی‌های خودکار


به روزرسانی‌های خودکار ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. بسته به ارائه دهنده خدمات رایانش ابری، سیستم شما مرتباً با جدیدترین فناوری به روز می‌شود.
این به روزرسانی می‌تواند شامل نسخه‌های به روز نرم افزار و همچنین ارتقا سرورها و قدرت پردازش رایانه باشد.

 

جمع‌بندی:


امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی، همچنین مزایای نرم افزار ابری و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بهتر است از فضای نرم افزارهای سنتی به سمت نرم افزارهای ابری نقل مکان کنیم.

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.


منبع: Business Queensland