4 روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان حسابداری

 

 

 

نحوه ایجاد انگیزه در کارمندان گاهی اوقات موضوعی چالشی و دشوار برای صاحبان کسب‌و‌کار است. ایجاد انگیزه و توجه به خواسته‌های کارمندان همواره باعث توسعه فردی، افزایش‌ کارایی کارمندان و در نهایت توسعه و شکوفایی سازمان خواهد شد.


با توجه به تحقیقات گسترده در این زمینه و بررسی شرکت‌های بزرگ دنیا همواره به این نتیجه خواهیم رسید که منابع انسانی مهم‌ترین دارایی هر سازمان است. 


کارمندان نقش به سزایی در موفقیت کسب‌و‌کارها ایفا می‌کند، هر چه کارمندان یک سازمان توانمند و با انگیزه باشند، رشد و موفقیت آن سازمان یا کسب و کار سریع‌تر و با کیفیت بالاتری خواهد بود.


شرکت‌های بزرگتر اغلب می‌توانند از طریق اهداف مشترک تیمی و ایجاد رقابت داخلی برای کارمندان خود انگیزه ایجاد کنند. 


اما در یک شرکت کوچک، واحد حسابداری ممکن است شامل یک یا دو نفر کارمند باشد. اگر چه مشوق‌های مالی ممکن است مدتی کارساز باشند، اما بعید به نظر می‌رسد که منجر به بهبود مداوم شوند.


چالش یک مدیر در کسب و کار کوچک، یافتن روش‌های انگیزشی است که علی رغم تکراری بودن کارها پایدار بمانند.


 ما در این مقاله به بررسی چند روش برای ایجاد انگیزه در بین کارمندان می‌پردازیم:

 

 

روش‌های ایجاد انگیزه در کارمندان حسابداری 

 

1.  با کارمندان حسابداری خود به صورت یک به یک دیدار کنید. از هر کارمند به طور جداگانه سوال کنید و به صورت فعالانه به نظرات و نگرانی‌های او گوش فرا دهید. 

خواسته‌های فردی و آرزوهای شغلی هر یک از کارمندان را بشناسید، بنابراین می‌توانید تلاش‌های انگیزشی خود را متناسب با نیازهای خاص هر کارمند انجام دهید.

 

 

2. فرصت‌های توسعه را فراهم کنید. اگرچه ممکن است مشاغل کوچک نتوانند پیشرفت شغلی و فعالیت‎های تبلیغاتی را ارائه دهند، اما به کارمندان خود اجازه می‌دهند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

می‎ توانید یک برنامه آموزشی و راهنمایی برای کارمندان ایجاد کنید تا از یک حسابدار ارشد بیشتر یاد بگیرند.

 

 

 

روش‌های ایجاد انگیزه در کارمندان حسابداری

 

بیشتر بخوانید: 5 دلیل که کسب و کار شما به حسابدار احتیاج دارد

 

3. جلوگیری از انجام کارهای تکراری. به کارمندان فرصت دهید تا سایر کارها را در کل شرکت یاد بگیرند، مانند کار در بازاریابی یا حقوق و دستمزد. 

به کارمندان خود ارزش دهید، توضیح دهید که چگونه اقدامات حسابدار بر سازمان تأثیر می‌گذارد، به عنوان مثال: داده‌های حسابداری که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، می‌تواند فرصت دریافت یک وام برای تامین سرمایه ایجاد کند.

 

 

4. قدردان عملکرد کارمندان باشید، نه فقط دستاورد شرکت. به عنوان مثال، پاداش کارمندان را بابت کاهش خطاها یا انجام یک رسیدگی موفق پرداخت کنید. صرفا بابت سود شرکت پاداش ندهید، بلکه قدردان زحمات کارمندان جهت پیشرفت فعالیت‌های شرکت باشید تا از این طریق انگیزه تلاش مداوم را در ایشان زنده نگه دارید و باعث ایجاد انگیزه در کارمندان خود شوید. 

 

 

جمع بندی :


منابع انسانی همواره نقش کلیدی در هر کسب‌و‌کار و سازمانی دارد. این کارمندان هستند که با تلاش و انگیزه خود باعث پیشرفت کسب‌و‌کارها می‌شوند. پس اگر کارمندان از شرایط کاری خود راضی باشند از هر کاری در جهت منافع شرکت دریغ نخواهند کرد.

هر مدیر زیرک و باهوشی در جهت پیشرفت کسب‌و‌کار خود‌ به دنبال روش‌هایی برای نحوه ایجاد انگیزه در کارمندان خود است، زیرا او به درستی درک کرده که پیشرفت سازمان در گرو پیشرفت کارمندان است.

 

منبع: Small Business