5 دلیل که کسب و کار شما به حسابدار احتیاج دارد

5 دلیل که کسب و کار شما به حسابدار احتیاج دارد

 

یک حسابدار نقش مهمی را در کسب و کارها ایفا می‌کند، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نمی‌دانند که حدود 80 درصد مشاغل در 18 ماه اول شکست می‌خورند که به طور معمول یکی از دلایل اصلی، مدیریت مالی ضعیف است. علی‌رغم این عواقب ناگوار‌، بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می‌کنند که خود به تنهایی از عهده مدیریت پول خود برمی‌آیند.

 

طی گزارشی که اخیراً تهیه شده است، نشان می‌دهد که 53 درصد صاحبان مشاغل کوچک به هیچ وجه از حسابدار استفاده نمی‌کنند و حتی تکان دهنده‌تر اینکه 27 درصد آنها نیز به سادگی از قلم و کاغذ برای پیگیری امور مالی خود استفاده می‌کنند.

 

اگرچه نمی‌توان نتیجه گرفت که این مشاغل به دلیل نداشتن حسابدار دچار وضعیت بدی هستند، اما ما نمی‌توانیم گستردگی دانش و تجربه یک حسابدار را دست کم بگیریم. حسابداران کارهای بیشتری نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی انجام می‌دهند. آنها می‌توانند ارزیابی کاملی از امور مالی شما انجام دهند و در طول سال پیش‌بینی کنند که چگونه کسب و کار شما به درستی مدیریت شود.

 

ممکن است برای یک صاحب کسب و کار دلهره‌آور باشد که به دیگران اجازه دهد جزئیات صحیح نحوه کار او را در اختیارش قرار دهند، خصوصاً اگر در گذشته در مدیریت امور مالی مشکلی به وجود آمده باشد، اما مشارکت با یک حسابدار در واقع به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید و شما را برای موفقیت طولانی مدت آماده می‌کند.

 

در این مقاله پنج دلیل مهم برای داشتن حسابدار برای کسب و کارها آورده شده است.

 

1. بهره‌مندی از تمام بخشودگی‌های مالیاتی 

 

در یک فصل مالیاتی شلوغ‌، بیشتر صاحبان مشاغل به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند بخشودگی مالیاتی خود را به حداکثر برسانند. با این حال، به تعویق انداختن آن‌ تا پایان سال خیلی دیر است. 

یک حسابدار می‌تواند با شناسایی آسان این بخشودگی‌های احتمالی در طول سال، از شما پشتیبانی کند و شما را راهنمایی کند که چگونه تصمیمات استراتژیک برای کسورات پایان سال بگیرید.

بسیاری از صاحبان مشاغل فراموش می‌کنند مواردی مانند استهلاک، هزینه های اضافی را ردیابی و حساب کنند. 

 

بهره مندی از تمام بخشودگی های مالیاتی ، حسابدار

 

2. تسهیل در فرآیند رسیدگی

 

یکی دیگر از دلایل واقعاً قانع کننده استخدام حسابدار، جلوگیری از رسیدگی‌های سخت گیرانه است. متأسفانه، بیشتر افراد حسابدار را شخصی می‌دانند که می تواند پس از بروز مشکلات، آنها را برطرف کند.

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که در صورت دریافت راهنمایی و مشاوره یک حسابدار در طول سال، از رسیدگی به راحتی می‌توان عبور کرد. 

توضیحات زیادی در مورد چرایی بازرسی یک کسب و کار وجود دارد: از اشتباهات زیاد در فرم‌های مالیاتی، تا حذف بیش از حد و...، یک حسابدار را به عنوان یک شریک بلند مدت در نظر بگیرید که در تجارت شما سرمایه‌گذاری کرده و به حفظ سلامت مالی آن اهمیت می‌دهد.

 

تسهیل در فرآیند رسیدگی، حسابدار

 

بیشتر بخوانید: نقش حسابداری در کسب و کار مدرن

 

 

3. صرفه‌جویی در وقت و انرژی (و عقل!)

 

اکثر کارآفرینان فکر می‌کنند که صرفه‌جویی در بودجه به این معنی است که حسابدار  استخدام نکنند. اما اگر به این فکر کنید که چقدر وقت صرف تلاش برای مدیریت امور مالی خود کرده‌اید (بدون ذکر اشتباهات احتمالی که ممکن است هنگام گزارشگری داشته باشید و ضررهای ناشی از تصمیمات مالی ضعیف) ، قطعاً مزایای آن بیشتر از هزینه‌ی استخدام حسابدار است. 

به عنوان یک کارآفرین، تمرکز شما باید روی مدیریت کار باشد. سرمایه‌گذاری بر روی یک حسابدار حرفه‌ای و درگیر کردن وی به عنوان یک مشاور تجاری تاکتیکی مداوم، به شما در حفظ این تمرکز کمک می‌کند و همزمان شما را در مسیر رسیدن به اهداف تجاری خود قرار می‌دهد.

 

صرفه جویی در وقت و انرژی ، حسابدار

 

4. تصمیم‌گیری در زمان مناسب

 

وقتی با صاحبان مشاغل صحبت می‌کنیم، آنها اغلب می‌گویند که کاش می‌توانستند عواقب و پیامدهای احتمالی خرید یک دفتر کار بزرگ یا استخدام کارمندان بیشتر را به‌ راحتی محاسبه کنند.

داشتن یک حسابدار به عنوان مشاور مالی برای کمک به شما در تهیه بودجه و نظارت بر جریان وجوه نقد به صورت مداوم، به شما این امکان را می‌دهد که از هر مانعی که رخ می‌دهد، به نفع خود بهره گیرید.

شما باید یک رویکرد مشترک با حسابدار خود داشته باشید، این شیوه این امکان را به شما می‌دهد که براساس جدیدترین داده‌ها با هم تصمیم بگیرید و همچنین از یک رابطه مشورتی درصورت نیاز به تصمیم‌گیری در مورد کسب و کار، بهره‌مند شوید.

 

تصمیم گیری در زمان مناسب، حسابدار

 

5. برنامه‌ریزی برای آینده

 

سرانجام، یکی از بزرگترین مزایای استخدام حسابدار، گرفتن مشاوره در مورد نحوه برنامه‌ریزی برای آینده است. با هم می‌توانید گزارش‌های ماه‌های گذشته را تهیه کنید و بر اساس گزارشات فصلی نحوه‌ی کار خود را بررسی کنید.

انجام این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان برای خرید موجودی کالا و بودجه سرمایه‌گذاری را تعیین کنید تا بتوانید در فضای رقابتی کسب و کار موفق عمل کنید.

اگر به عنوان یک کارفرما،  بیشتر اوقات مشغول کارهای روزمره و مدیریت کسب و کار خود هستید. یک حسابدار می‌تواند با بررسی چشم‌انداز آینده شغلی بهترین راه را برای حمایت از طول عمر کسب و کار شما پیدا کند. 

زندگی یک کارفرما ممکن است مختل شود، به ویژه هنگامی که در پایان ماه یا سال انبوهی از رسیدها و فاکتورها برای رسیدگی باقی مانده باشد. همانطور که گفته شد، مشارکت با یک حسابدار که مهارت و تخصص لازم را برای هدایت شما در طول مسیر دارد، شما را برای موفقیت پایدار آماده می‌کند.

 

برنامه ریزی برای آینده، حسابدار

 

منبع: THE BUSINESS JOURNALS