چه چیزی مانع رشد شرکت ها می‌شود؟

 

چه چیزی مانع رشد شرکت ها می‌شود؟

 

موفقیت یک کسب‌و‌کار همیشه به کیفیت محصول یا خدمات آن بستگی ندارد. بسیاری از کارآفرینان ممکن است ایده‌های جذابی داشته باشند ولی به دلایل مختلف از جمله ضعف در مدیریت، بازاریابی یا امور مالی نمی‌توانند پیشرفت کنند. 

درک برخی از دلایل متداول در تبدیل نشدن مشاغل کوچک به مشاغل بزرگ، به شما کمک می‌کند خطرات ناشی از شکست را کاهش داده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. در ادامه به بررسی برخی از موانع رشد شرکت‌ها می‌پردازیم

 

 

نداشتن بیزینس پلن 

 

داشتن یک بیزینس پلن باعث پیشرفت و راهنمای شما در کسب و کارتان خواهد بود. رشد یک کسب و کار مستلزم افزایش تولید، نیروی انسانی، بازاریابی، ثبت سوابق و ... است. 


عدم توانایی تأمین هر یک از این نیازها می‌تواند موفقیت شما را در کسب و کار متوقف  کند یا تحت تاثیر قرار دهد. 


علاوه بر بودجه‌بندی سالانه، یک برنامه رشد سه ساله ایجاد کنید تا بتوانید نیازهای سربار، تولید، بازاریابی، مالی و نیروی کار خود را برطرف کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه یک بیزینس پلن موثر طراحی کنیم؟

 


بازاریابی ضعیف

 

صاحبان مشاغل کوچک بدون آموزش رسمی بازاریابی ممکن است در دام تفکر بازاریابی بیفتند که صرفاً تبلیغات است. 


نداشتن دانش و ابزارهای پشتیبانی بازاریابی باعث می‌شود که بازاریابی با فعالیت‌هایی مانند توسعه محصول، تجزیه و تحلیل بازار‌، شناسایی مشتریان بازار هدف، استراتژی‌های قیمت‌گذاری، توسعه نام تجاری و انتخاب موثرترین گزینه های توزیع آغاز ‌شود.


وقتی این موارد به وجود آمد، شما می‌توانید ارتباطات و اقدامات تبلیغاتی را انتخاب کنید که فروش شما را به حداکثر برساند.

 

 

هزینه بیش از حد

 

هرچه پول بیشتری برای بازاریابی داشته باشید، می‌توانید فروش بیشتری ایجاد کنید. هرچه فروش بیشتری داشته باشید، می‌توانید تجارت خود را بیشتر کرده و رشد دهید. عدم کنترل هزینه‌ها می تواند منجر به کمبود سود برای بازاریابی شود که می‌تواند تجارت شما را فلج کند. 


یکی از کارمندان خود را موظف کنید تا هزینه‌های شما را به طور منظم بررسی کند تا تشخیص دهد که آیا حداکثر کیفیت را از هزینه‌های خود دریافت می‌کنید یا خیر.


اگر پیشنهادهای رقابتی بیمه، بازاریابی، پشتیبانی فناوری اطلاعات، خدمات حسابداری یا سایر هزینه های خدمات را به طور مداوم  نمی‌خواهید، این کار را به صورت سالانه انجام دهید. با ارائه دهندگان خدمات خود ملاقات کنید تا تعیین کنید که چگونه در مصرف گرمایش، سرمایش و استفاده از آب صرفه‌جویی کنید.

خدمات بدهی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا بهترین شرایط اعتبار را دریافت می‌کنید یا خیر. پیشنهادات مربوط به مواد و لوازمی را که به طور منظم استفاده می‌کنید، دریافت کنید.

 


خط تولید استاتیک

 

گاهی موفقیت می‌تواند رشد شما را محدود کند، خصوصاً اگر بازار را با محصول یا خدمات خود اشباع کرده باشید.


اگر همان محصولات همیشگی خود را می‌فروشید یا همان خدمات دو یا سه سال پیش را ارائه می‌دهید، ممکن است مانع پیشرفت شما در کسب و کارتان شود. 


اگرچه ممکن است رشد فزاینده پیشنهادهای موجود شما کاهش یابد، اما شانس شما برای گسترش خطوط کاری بیشتر است.


نیازهای مشتریان، رقابت و توانایی‌های شما در ایجاد محصولات یا خدمات جدید را بررسی کنید تا تعیین کنید آیا می‌توانید پیشنهادات خود را برای توسعه محصول و رشد خود گسترش دهید یا خیر.

 

 

جمع بندی:


ممکن است بسیاری از ما ایده های جذابی در سر داشته باشیم یا محصول و خدمات ویژه‌ای را به بازار عرضه کنیم، ولی این موارد به تنهایی باعث رشد و پیشرفت کسب و کار و شرکت شما نمی‌شود. روش‌های صحیح مدیریت، بازاریابی یا امور مالی را همواره باید در کسب و کار خود جدی بگیرید.

 

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.

 

منبع: Small Business