همه چیز درباره امنیت نرم افزار ابری

امنیت نرم افزار ابری

 

 

با شیوع کرونا (COVID-19) تقاضا برای استفاده از نرم افزار و امنیت نرم افزار ابری در سطح جهانی در حال افزایش است. 


به این دلیل که تیم‌ها و افراد در شرکت‌های مختلف جهان مجبور به دورکاری شدند و این امر باعث شده تا تقاضا برای فناوری اطلاعات افزایش یابد.


قبل از شروع بحران، مدیران از نظر استراتژیک تیم‌های خود را به ابر منتقل کرده‌اند. 


این بحران نیاز به انتقال تیم‌های بیشتر به فضای ابری را تقویت می‌کند، تیم‌های فناوری اطلاعات برای داشتن منابع کافی در تلاشند تا زیرساخت‌های داخلی خود را به روز کنند و برای به روزرسانی فن‌آوری‌های خود برای ایجاد کار از راه دور ایمن و سریع می‌شتابند.


در حالی که سالهاست که کارشناسان صنعت مزایای امنیت نرم افزار ابری را تبلیغ می‌کنند، بسیاری از ذینفعان هنوز مطمئن نیستند که آیا این خطرات بالقوه مربوط به انتقال اطلاعات حساس به سرورهای متعلق به شخص دیگر است یا خیر.


با تقاضای فعلی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و کارکنان ما‌، اکنون بهترین زمان برای انتقال به ابر می‌باشد.

 

 

امنیت نرم افزار ابری چیست؟


امنیت نرم افزار ابری که امنیت رایانش ابری نیز نامیده می‌شود به فناوری‌ها، سیاست‌ها، کنترل‌ها و سرویس‌هایی گفته می‌شود که از داده‌ها، برنامه‌ها و زیرساخت‌های ابر در برابر تهدیدات محافظت می‌کنند.


امنیت نرم افزار ابری شامل ایمن‌سازی محیط‌های ابری در برابر استفاده / دسترسی غیر مجاز، حملات هکرها، بدافزار و سایر خطرات است. 

 

 

امنیت ابری یک مسئولیت مشترک است


امنیت نرم افزار ابری مسئولیتی است که بین ارائه دهنده ابر و مشتری مشترک است. اصولاً سه مدل مسئولیت در مدل مسئولیت مشترک وجود دارد:

 

  1. مسئولیت هایی که همیشه به عهده ارائه دهنده هستند

  2. مسئولیت هایی که همیشه به عهده مشتری هستند 

  3. مسئولیت هایی که بسته به مدل خدمات متفاوت هستند 

 

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)، بستر به عنوان یک سرویس (PaaS) یا نرم افزار بصورت سرویس (SaaS) مانند ایمیل ابری.


مسئولیت‌های امنیتی که همیشه به عهده ارائه‌دهنده خدمات است‌، مربوط به حفاظت از زیرساخت‌ها و همچنین دسترسی، پیکربندی میزبان‌های فیزیکی و شبکه فیزیکی است که نمونه‌های محاسبه در آن اجرا می‌شود و محل ذخیره‌سازی و سایر منابع در آن قرار دارد.


مسئولیت‌های امنیتی که همیشه به عهده مشتری است، شامل مدیریت کاربران و امتیازات دسترسی آنها، حفاظت از حساب‌های ابری از دسترسی غیرمجاز، رمزگذاری و محافظت از دارایی‌های داده مبتنی بر ابر و مدیریت وضعیت امنیتی آن (انطباق) است. 

 

 

بیشتر بخوانید:  مزایای نرم افزار ابری چیست؟

 

 

مزایای امنیتی نرم افزار ابری


 از زمانی که کلمه "ابر" به عنوان یک کلمه کلیدی در نظر گرفته ‌شد‌، هنوز یک ابهامی در مورد ذخیره اطلاعات در سایت وجود دارد. با این حال، این ترس‌های اولیه مانع رشد بازار نرم افزار ابری نشده است.

 

به طور متوسط 38٪ از حجم کار‌ها در ابر عمومی و 41٪ در ابر خصوصی در حال انجام است. هر ساله تعداد بیشتری از سازمان‌ها به سمت ابر مهاجرت می‌کنند و این تعداد به شدت رو به افزایش است.

 

امروز دیگر کارشناسان امنیت نرم افزار ابری را یک تهدید نمی‌دانند. در عوض‌، آنها سعی می‌کنند مزایای امنیتی آن را برجسته کنند. کریس وبر ، یکی از بنیانگذاران Casaba Security در سیاتل‌، گفت: "ارزش انتقال به ابر بیشتر از خطر ترس آن است."

 

بحران COVID-19 نوع سوءاستفاده های هکرها را تغییر داده است. متأسفانه‌، هکرها می‌دانند که سازمان‌ها اقدامات امنیتی را رعایت نمی‌کنند، این موضوع باعث می‌شود که هکرها به اطلاعات سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها نفوذ پیدا کنند. مهاجرت به ابر شما را در اجرای موضع امنیتی هدایت می‌کند.

 

 

اتصالات و به روزرسانی‌ها


نرم افزار بدون به‌روز‌رسانی از علل اصلی آلودگی به بدافزار در سراسر جهان است. سوءاستفاده‌های حیاتی اغلب تنها چند ساعت پس از انتشار عمومی توسط مهاجمان مخرب انجام می‌شود. 


برای مشاغل کوچک و متوسط، به روزرسانی نرم افزار بدون ایجاد اختلالات عمده در عملکرد معمولاً بسیار دشوار است. 


ارائه دهندگان Cloud به طور منظم و به طور معمول به‌روزرسانی را برای مشتری‌های خود انجام می‌دهند، مشتریان می توانند از خدمات cloud بدون هیچ گونه مشکلی استفاده کنند.


این موضوع خطر حمله را کاهش می‌دهد، این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. هنگامی که کارمندان از شما دور هستند، به روزرسانی‌های ابری به شما این امکان را می‌دهد تا از به روز بودن و کارآیی کارمندان اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

محافظت در برابر DDoS

 

در سالهای اخیر یک چهارم منابع در 80 کشور جهان هدف حملات DDoS قرار گرفتند و طولانی ترین حمله DDoS به مدت 292 ساعت ادامه داشت.


طبق آزمایشگاه کسپرسکی تنها در یک ماه 1915 حمله ثبت شده انجام شده است. این حملات فلج کننده می‌تواند صدها  یا میلیون‌ها دلار برای کسب‌و‌کارها هزینه ایجاد کند‌، همچنین خطر از دست دادن اعتماد مشتریان فعلی وجود دارد. 


به عنوان اهداف اصلی حملات DDoS ، سرویس‌های ابری می‌توانند در برابر حملات DDoS حتی در گسترده‌ترین حالت نیز به خوبی محافظت شوند. 


سرویس های ابری به دلیل داشتن تیم‌های اختصاصی و آموزش دیده در زمینه امنیت سایبری، معمولا در معرض تهدیدهای جدید قرار می‌گیرند.
 

 

 

امنیت فیزیکی


از هر پنج شرکت دو شرکت هنوز برنامه ای برای مقابله با فاجعه‌های احتمالی را ندارند و بیش از یک چهارم آنها اعتراف می‌کنند که به ندرت یا هرگز آنها را آزمایش نکرده‌اند. 

 

با این حال، قطعی برق، بلایای طبیعی و خطاهای ساده انسانی از علل عمده کاهش داده‌ها و کاهش بهره‌وری است. راه‌حل های ابری با ذخیره سازی داده ها در مکان دیگر و محافظت فیزیکی از آن ها با نظارت شبانه روزی دوربین و پشتیبان‌گیری خودکار، به بازیابی فاجعه‌ها می‌پردازند.

 

 

امنیت داده ها

 

کسب‌و‌کارهای مدرن بیشتر از هر زمان دیگری به نیروی کار فریلنس اعتماد می‌کنند. کارمندان اغلب از چندین دستگاه و از چندین مکان استفاده می‌کنند‌، همه به پرونده‌های مشابه دسترسی پیدا می‌کنند و آنها را با همکاران به اشتراک می‌گذارند.


در صورت عدم استفاده ایمن‌، این اقدامات می‌تواند منجر به انتشار گسترده داده‌ها و آلوده شدن به بدافزارهای گسترده در شبکه شود.


سرویس‌های ابری همه داده‌ها را رمزگذاری می‌کنند و ابزارهای پیچیده‌ای را برای اشتراک آسان و محاسبات را در اختیار کارمندان و کارفرمایان قرار می‌دهند.


داده‌ها را می‌توان در محیطی به اشتراک گذاشت که به کارمندان اجازه ‌دهد تا روی اسناد و مدارک در یک محیط امن همکاری کنند.


اگر یک کارمند رایانه خود را گم کند یا یک لپ تاپ خراب شود، داده‌ها همچنان پابرجا باقی خواهند ماند.

 

 

 

جمع‌بندی:


نرم افزار ابری دیگر آن محیط ترسناک و غیر امن که قبلاً ساخته شده بود نیست. سرویس‌های ابری مدرن بسیار ایمن‌، قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند.


آنها به شرکت های کوچک و متوسط کمک می کنند تا در کنار غول‌های صنعت در بازارهای جهانی رقابت کنند و آنها قبلاً اعتماد بسیاری از CxO های دارای فن‌آوری را به دست آورده اند. 


همه‌گیری ویروس کرونا( COVID-19) شیوه سنتی کار ما را بیشتر از قبل به چالش کشیده است‌، پس در هر حال مجبور به سازگاری و تغییر ساختار هستیم. 


آیا زمان تغییر فرا نرسیده ؟

 

با سپاس از شما، لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در این مسیر یاری نمایید.

 

منبع: info.cloudcarib.com

             checkpoint.com